Авторські інновації
(з досвіду роботи над методичною проблемою)
Форма
|
Етап застосування
|
Комбінування технологій
|
Сутність прийому
|
Формування компетентностей
|
Альтернатива «+/-»
|
Актуалізація опорних знань або узагальнення і систематизація знань
|
Тестові технології + технологія критичного мислення +
дискусійна технологія
| Один учень з класу виконує завдання на відповідність у форматі ЗНО. На спеціальній дошці-шаблоні розташовує правильні, на його думку, відповіді. На екран проектуються запитання і відповіді на них. Учні класу аналізують правильність відповідей і на кожне запитання піднімають картку «+», якщо вважають, що учень виконав завдання правильно, і «-», якщо неправильно. Відбувається обговорення відповідей |
- комунікативна
- саморозвитку і самоосвіти
- процедурна
- логічна
|
Біографічні дуелі
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Проектна технологія +
Ігрові технології +
Інформаційно-комунікативні технології
| На початку навчального року одна половина учнів класу викликає іншу на дуель. Утворюються пари суперників. Кожній парі пропонується підготувати відеопрезентацію про біографію і наукову діяльність певного вченого-математика (в т.ч. українського). Перед дуеллю жеребкуванням визначається, хто повідомляє біографічні відомості, а хто доповідає про наукову діяльність. Після доповідей суперники задають один одному по три питання з біографії. Переможця визначає клас голосуванням |
- соціальна
- полікультурна
- комунікативна
- інформаційна
- саморозвитку і самоосвіти
- продуктивної творчої діяльності
- технологічна
- дослідницька
|
Математичний клондайк
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Технологія кооперативного навчання +
Технологія фронтального навчання +
Тренінгова технологія +
Дискусійна технологія +
Ігрові технології +
Технологія диференціального навчання
| Клас розбивається на команди – 2 команди вищої ліги (учні високого рівня) і 3 команди середньої ліги - пропонуються завдання різнорівневі, дається час на колективне розв’язання – потім для вищої ліги за жеребкуванням відбувається захист, а представники середньої ліги отримують бали за швидкість виконання |
- соціальна
- комунікативна
- саморозвитку і самоосвіти
- продуктивної творчої діяльності
- процедурна
- логічна
|
Арт-емблема вивченої теми
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Проектна технологія +
Інформаційно-комунікативна технологія +
Технологія критичного мислення +
Дискусійна технологія +
Технологія кооперативного навчання
| Із учнів класу обираються 4-5 адміністраторів, кожен із яких обирає по черзі собі команду, здатну, на його думку, оптимально виконати поставлене завдання – створення арт-емблеми теми. У кожній групі призначаються:
- адміністратор (виконує підбір проблемних питань, цікавих задач, між предметних задач і т.ін. з даної теми, відповідає за командну роботу);
- дизайнер (креативно розміщує весь матеріал, відповідає за оздоблення і дизайн);
- статист (вибирає основні поняття, формули, об’єкти, теореми даної теми);
- літератор (створює сінквейн з даної теми);
- універсал (створює схему-перехрестя наукових дисциплін з даної теми та матеріали демонстрації зв’язку даної теми з життям);
- економіст ( підраховує усі витратні матеріали на створення емблеми).
Виконується робота на аркуші (формат А1) протягом 1 тижня, потім відбувається захист і визначення переможців
| - соціальна
- комунікативна
- полікультурна
- саморозвитку і самоосвіти
- продуктивної творчої діяльності
- логічна
- інформаційна |
Робота в парах «вальс-танго-самба-попурі» |
Актуалізація опорних знань або узагальнення і систематизація знань, контроль і корекція знань
|
Комунікативна технологія +
Технологія критичного мислення +
Тестові технології +
Технологія кооперативного навчання +
Технологія диференційованого навчання
| Обираються три учні класу, які визначають собі пару – вчитель пропонує темп і форму роботи для кожної пари: «самба» –8 тестових запитань закритої форми ( з варіантами відповідей); «танго» - тестове завдання на встановлення відповідності ; «вальс» - 1 тестове запитання відкритого типу з поясненням. Дається однаковий проміжок часу на виконання. Після його закінчення – «попурі» - пари міняються між собою завданнями – перевіряють на правильність. Після цього остаточну оцінку виставляє вчитель. |
- соціальна
- комунікативна
- саморозвитку і самоосвіти
- процедурна
- логічна
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар