Авторські інновації

Авторські інновації
(з досвіду роботи над методичною проблемою)
Форма
Етап застосування
Комбінування технологій
Сутність прийому
Формування компетентностей
Альтернатива «+/-»
Актуалізація опорних знань або узагальнення і систематизація знань
Тестові технології + технологія критичного мислення +
дискусійна технологія
Один учень з класу виконує завдання на відповідність у форматі ЗНО. На спеціальній дошці-шаблоні розташовує правильні, на його думку, відповіді. На екран проектуються запитання і відповіді на них. Учні класу аналізують правильність відповідей і на кожне запитання піднімають картку «+», якщо вважають, що учень виконав завдання правильно, і «-», якщо неправильно. Відбувається обговорення відповідей
  • комунікативна
  • саморозвитку і самоосвіти
  • процедурна
  • логічна
Біографічні дуелі
Узагальнення і систематизація знань
Проектна технологія +
Ігрові технології  +
Інформаційно-комунікативні технології
На початку навчального року одна половина учнів класу викликає іншу  на дуель. Утворюються пари суперників. Кожній парі пропонується підготувати відеопрезентацію про біографію і наукову діяльність певного вченого-математика (в т.ч. українського). Перед дуеллю жеребкуванням визначається, хто повідомляє біографічні відомості, а хто доповідає про наукову діяльність. Після доповідей суперники задають один одному по три питання з біографії. Переможця визначає клас голосуванням
  • соціальна
  • полікультурна
  • комунікативна
  • інформаційна
  • саморозвитку і самоосвіти
  • продуктивної творчої діяльності
  • технологічна
  • дослідницька
Математичний клондайк
Узагальнення і систематизація знань
Технологія кооперативного навчання +
Технологія фронтального навчання +
Тренінгова технологія +
Дискусійна технологія +
Ігрові технології +
Технологія диференціального навчання
Клас розбивається на команди – 2 команди вищої ліги (учні високого рівня) і 3 команди середньої ліги  - пропонуються завдання різнорівневі, дається час на колективне розв’язання – потім для вищої ліги за жеребкуванням відбувається захист, а представники середньої ліги отримують бали за швидкість виконання
  • соціальна
  • комунікативна
  • саморозвитку і самоосвіти
  • продуктивної творчої діяльності
  • процедурна
  • логічна
Арт-емблема вивченої теми
Узагальнення і систематизація знань
Проектна технологія +
Інформаційно-комунікативна технологія +
Технологія критичного мислення +
Дискусійна технологія +
Технологія кооперативного навчання
Із учнів класу обираються 4-5 адміністраторів, кожен із яких обирає по черзі собі команду, здатну, на його думку, оптимально виконати поставлене завдання – створення арт-емблеми теми. У  кожній групі призначаються:
  • адміністратор (виконує підбір проблемних питань, цікавих задач, між предметних задач і т.ін. з даної теми, відповідає за командну роботу);
  • дизайнер (креативно розміщує весь матеріал, відповідає за оздоблення і дизайн);
  • статист (вибирає основні поняття, формули, об’єкти, теореми даної теми);
  • літератор (створює сінквейн з даної теми);
  • універсал (створює схему-перехрестя наукових дисциплін з даної теми та матеріали демонстрації  зв’язку даної теми з життям);
  • економіст ( підраховує усі витратні матеріали  на створення емблеми).
Виконується робота на аркуші (формат А1) протягом 1 тижня, потім відбувається захист і визначення переможців
- соціальна
- комунікативна
- полікультурна
- саморозвитку і самоосвіти
- продуктивної творчої діяльності
- логічна
- інформаційна
Робота в парах «вальс-танго-самба-попурі»
Актуалізація опорних знань  або узагальнення і систематизація знань, контроль і корекція знань
Комунікативна технологія  +
Технологія критичного мислення +
Тестові технології +
Технологія кооперативного навчання +
Технологія диференційованого навчання
Обираються три учні класу, які визначають собі пару – вчитель пропонує темп і форму роботи для кожної пари: «самба» –8 тестових запитань  закритої форми ( з варіантами відповідей); «танго» - тестове завдання на встановлення відповідності ; «вальс» - 1 тестове запитання відкритого типу з поясненням. Дається однаковий проміжок часу на виконання. Після його закінчення – «попурі» - пари міняються між собою завданнями – перевіряють на правильність. Після цього остаточну оцінку виставляє вчитель.
  • соціальна
  • комунікативна
  • саморозвитку і самоосвіти
  • процедурна
  • логічна

Немає коментарів:

Дописати коментар